Monday, November 12, 2007

Дон...

Шилжилтийн насаа гадуур тэнээд гэрт шагайдаггүй байсан онцлогтойгоор өнгөрүүлсэнийг минь эмээ маань "Гүнд Давийн Дон" тусчихсан амьтан гэж нэгэнтээ тодорхойлсым. Утгыг нь мэдэхгүй болхоор асуусан чинь "Эмэгтэй хүнийг бол хормойн донтой гэдэг чамд бол энэ нь илүү тохирно!" гэж дээрхи донг надад өмчлүүлсэн билээ.
За тэгээд донгийн төрөл жаанарыг авч үзээд "Шилжилтийн үе ба Дон" гэсэн сэдвээр эрдмийн ажил нухвал дажгүй зузаан эрдмийн ажил болчих бололтой.
"Нийгэмд сөргөөр нөлөөлөх (үл таалагдах) хүчин зүйлд хэтэрхий их татагдах сэтгэл зүйн сөрөг үзэгдэлийг ДОН гэнэ" гэчүүл бараг болчих юм шиг байна.
Нийгэмд таалагддаг донг хобби гэнэ гэчий бас.
Англи хэлрүү хөрвүүлбэл habit-зуршил. Good habit-Хобби, Bad habit-Дон. Мөн сүүлийн үед Англи хэлэнд өргөнөөр хэрэглэх болсон зарим Донгийн шинжтэй үгсүүд нилээдгүй үүсэж байна. Shopoholic гэх мэт. Миний өөрийгээ тодорхойлсоноор Netoholic, Weboholic, Blogoholic гсн.
Одоогийн манай нийгэмд элбэг тохиолдоод байгаа донгуудын жишээ. Архинд донтох, Шоунд донтох, Мөрийтэй тоглоомонд донтох... Үүн дээр миний донгуудын жагсаалт:
-Компьютер тоглоомонд донтох(Нэрлэж заншсанаар CS буюу коонтор истрайк) Гэртээ хариал суучиж байгаам. Хэдэн цаг ч суудаг юм байгаам бүү мэд. Нэг л их писи ширтсэн амьтан. Гэрийнхэн гэдэг нийгмийн бүрдүүлэгч хэсгийнхэн дайсагнаастай. Компьютерийн маань тэжээлийн кабелийг салгаж аваад нууцан байвал яахуу...
-Блогт донтох. Ажил дээр компьютер тоглоом хориглосны ачаар блог хэмээх хүчин зүйлд тархиа мэдрүүлчээд бэдэрч явна. Нэг блог нээгээд суучуул цаг хугацаа-гэрлийн хурд. Нээх сүрхий амьтан бичээл хөмсөг зангидаал... Компаний ирээдүйг тодорхойлоод байгаа баатрын дүр зураг...
-Интернэтэд донтох. Интернэтгүй писийг писийд тооцкуу. Тоож харах ч үгүй. Миний цаг ашиглалтын прогноз: 08,30 сэрээд хам хум ажилруугаа харайна. Орж ирээл шууд мээсэнжэр. Өдөр 13-14 хавьд цайны цаг уул нь... Одоо хүртэл цайндаа гараагүй донтоод сууж байна. Орой 18,00 ажил тараад гэрлүүгээ. Оронгуутаа гутлаа хальт тайлаад дахиал интернэт... Завсар нь миний урд авчирч тавьсан хоолны үнэр амтыг мэдрэхгүйгээр залгиж орхиод унтан унтатлаа суугаал байна. Унтах цаг 02,00 хамгийн эрт нь...
Би бас ганцаараа бишээ... Та нар ч бас өөрсдийгээ мэдэж байгаа биздээ гсн :P Сүүлийн үед үй зайгүй салахгүй нөхөрлөж байгаа нийгмийн хэсэг бол ер нь л ижилхэн донтой. Ямар сайндаа л дахиж хэзээ ч энэ тоглоомыг чинь тоглохгүй гэж надад ам өчигөө өгөнгүүтээ компьютерээсээ устгачуул дараа нь дахиж суулгах ажил гархым болуу? гэж байхавдээ. Ха ха хэн гэдгээ мэдэж байгаа биздээ? За тэр ч яахав ийм яриа болсон байна.

Найз-эмэгтэй хүн
Найз: ugluunii mend udriig saihan unguruuleerei ,PC togloom toglohiig horiglono unuudruus
Би: naad uhaan sanaa chin yachaav
Найз: uhaan sanaa eruulees eruul b.gaa gej bodjiigooshuu
Би: teheeree l evguitdeg gesen shuu
Найз: ih zasvar shaardlagatai b.naa
Би: me too
Найз: ene togloomnoos salgah
Би: fixed already
Найз: chuluut tsagaaraa uur yum hiitsgeeyee gej urialj b.na
Би: arhi uuh l uldej bndaa
Найз: huts
Найз: yun arhi
Би: tegeed oor yu hiihiin?
Найз: huduu zugaaltsgaaj bayldaa amraltiin udruudeer
Найз: uuland alhah
Найз: barbecue hiij idej b.ha
Найз: er ni bur ustgaad haychval yadiin
Найз: haha
Найз: chi chadahnuu uzdee
Найз: butsaaj suulgah hereg gardiim boluu
Би: hahahaha
Үүний маргааш...
Би: ee csee bitii hayaldaa
Найз: :P
Би: please
Би: hahaha
Би: chamaigaa dandaa hundelj baina
Би: toglolt bolgond 3 udaa hutgaluulj uramshuulna
Найз: hahaha
Би: bitii bid 2iigoo unsend hayasan shalz shig hayaachee gej guij baina
Найз: za za odoo bolnoo hahaha
Би: tegeed yasan?
Би: uldeheer shiidsen uu
Найз: ter ih tsag zavaa bugdeeree uur yumand zartsuulia

Үргэлжлэл бий... гсн

18 comments:

  1. Äîí äîí äîíòîæ ãýí ¿¿ áè

    ReplyDelete
  2. unen hetsuu dontonguudiin negNovember 12, 2007 at 5:56 PM

    hund gar shuu,hehe,,, urgeljlel ni ikh chuhal bnoo, yahuu, yavuul ...oholic -dohoo bolih bol? bolimoor bna... zergiin nohduud eemeer uruu tatna, tei? chamaas ehleed gsn,hehe.
    Za odoo netoholic, blogoholic -iin esreg emchilgeeniii jor mortoi yutai huutei ni huleejaagaa shuu, daraagiin hesegt ni.
    Unen gestuu dontoi nana ni.

    ReplyDelete
  3. Би бол устгаж чадахгүй гэж бодож байна. Хэрэв миний энэ comment-ыг уншихгүй бол шүү дээ. Уншчихвал шарандаа устгаад хаяна биз.

    ReplyDelete
  4. хэ хэ мөн шордож байнаа. Олон өдрийн хөдөлмөр ш дээ. Хичнээн дон ч гэсэн...

    ReplyDelete
  5. Er ni bol dontohoo zogsooh l heregteishdee, don gedeg chin tegeel uvchin. Bi PC game-n ter dundaa CS-nhoo unenee helehed. Ih l temtsej baina, zaraa agaa urgeljlel bichij bur ih tus hurgene biz....Uur hiih yumtai bolchvol shuud l dontohoo bolinoldoo gesen.

    ReplyDelete
  6. "Дон"-гийн тухай юм бичмээр санагдчихлаа. Би чинь ТВ-ийн суваг солихын донтой ш дээ. Авгай ингэж тодорхойлсон гэж байгаа.

    ReplyDelete
  7. Ха ха би жинхэнэ донтогч гэдэг нь дахиал батлагдлаа. Ажил дээрээ ирэнгүүтээ шууд коммэнт орж ирж үү гээл шагайж байвал яахын? ккк
    Нанад: Одоогоор үр дүнгээ өгсөн эмчилгээний арга тодроогүй байна хэхэ.
    Сайханжаргалд: Чи намайг дотор минь орсон юм шиг мэдэж байна. Устгахгүйээ хэхэ.
    Заяад: Би л дон гэж нэрлээд тодорхойлоод байгаа болхоос биш энэ бусад донгуудын хажууд хамаагүй гэгээлэг дон болой. Хобби гэх ёстойлдоо уул нь.
    Амарсайханд: Нээрээ донгийн тухай нэг сайхан аваад хаяач хө. Тэсэн ядан хүлээж байна. Загатнасан газар минь майжаад аль... :P

    ReplyDelete
  8. Дон дотроо олон янз. Хийж буй болгондоо донтогч гэж бас байна. Тэдгээр хүмүүнүүс нэг бол ихэд сайн, нэг бол ихэд муу байна.

    хахахаха, ер нь гэрийн эрчүүд бүгд ТВ-ний суваг солих донтойн бусууу. Яг донтойм шиг л жирэлзүүлэээлайдагшт.

    ReplyDelete
  9. Ах минь ээ,

    Халуурч болно оо
    Дэмийрч болохгүй ээ

    гэдэг шдээ, мэднэ биз дээ. ЗА тэгээд саруул ухаант та минь дэмийрэхгүй байлгүй дээ хөө

    ReplyDelete
  10. Харин тэр суваг солидог дон бол аййй мөн хэцүү шүү, хамаг нерв барчдаг юм

    ReplyDelete
  11. Блог ч яамай арай гэгээлэг гэж зараа хэлээд байна. Тэр зурагтын суваг сольдог дон уу? Хамаг бачуурал төрүүлчихдэг юм. Ёох...

    ReplyDelete
  12. Донтож ядраад донгио царайлахын цагт
    Дотоож, Блог, Писи, Покерын ялгаа юуны хамаа
    Доройтохоос эмээж донгоос ангижрахыг хүсэвч
    Доголон нулимстай буцаад гүйхийг яалтай
    /Дон, мансуурлын эмгэг судлалын үндэсний төвийн өвчтөний гэрээслэлээс/ гсн хихи.

    За тэгээд Зараа минь зохицуулна гэдэг чинь л зовлон юм байна лэ дээ, донтох ч яахав.

    ReplyDelete
  13. Би бас яг тэгж донтдий ш д. Одоо бүүр 2 дахи блогоо гаргчаал суужийгаа гээд бод

    ReplyDelete
  14. Би ч 3 блогтой байлаа гэж...

    ReplyDelete
  15. Их сонирхолтой бичлэг байна.Чиний comment d хариу бичих санаатай явсаар удчихлаа .Баярлалаа Дэм дэмэндээ дээс эрчиндээ гэж үг байдагдаа хө

    ReplyDelete
  16. Zaraa huu min, bi chin chiniiheen bichlegiig yer umshij chaddagguie. Nul buurunhii "Шилжилтийн насаа гадуур тэнээд гэрт шагайдаггүй байсан онцлогтойгоор өнгөрүүлсэнийг минь эмээ маань "Гүнд Давийн Дон" тусчихсан амьтан гэж нэгэнтээ тодорхойлсым. Утгыг нь мэдэхгүй болхоор асуусан чинь "Эмэгтэй хүнийг бол хормойн донтой гэдэг" useguur garaad bn.

    ReplyDelete
  17. Honey,Unenedee
    "Найз-эмэгтэй хүн
    Найз: ugluunii mend udriig saihan unguruuleerei ,PC togloom toglohiig horiglono unuudruus
    Би: naad uhaan sanaa chin yachaav
    Найз: uhaan sanaa eruulees eruul b.gaa gej bodjiigooshuu
    Би: teheeree l evguitdeg gesen shuu
    Найз: ih zasvar shaardlagatai b.naa
    Би: me too
    Найз: ene togloomnoos salgah
    Би: fixed already
    Найз: chuluut tsagaaraa uur yum hiitsgeeyee gej urialj b.na
    Би: arhi uuh l uldej bndaa
    Найз: huts
    Найз: yun arhi
    Би: tegeed oor yu hiihiin?
    Найз: huduu zugaaltsgaaj bayldaa amraltiin udruudeer
    Найз: uuland alhah
    Найз: barbecue hiij idej b.ha
    Найз: er ni bur ustgaad haychval yadiin
    Найз: haha
    Найз: chi chadahnuu uzdee
    Найз: butsaaj suulgah hereg gardiim boluu
    Би: hahahaha
    Үүний маргааш...
    Би: ee csee bitii hayaldaa
    Найз: :P
    Би: please
    Би: hahaha
    Би: chamaigaa dandaa hundelj baina
    Би: toglolt bolgond 3 udaa hutgaluulj uramshuulna
    Найз: hahaha
    Би: bitii bid 2iigoo unsend hayasan shalz shig hayaachee gej guij baina
    Найз: za za odoo bolnoo hahaha
    Би: tegeed yasan?
    Би: uldeheer shiidsen uu
    Найз: ter ih tsag zavaa bugdeeree uur yumand zartsuulia

    Үргэлжлэл бий... гсн" heseg l ingej haragdaj bna. busad ni hev heveeree buurunhiiruul...

    ReplyDelete
  18. dont dont bas dahin dont. geed helchuul yahiin ain. bi ch counter iin dontoi baisiin shuu. neeree saihan serveriin hayag medehgui biz haya togloj baiy l daa.

    ReplyDelete